Nasz zespół nauczycieli składa się z bardzo różnych osobowości. Każdy z nich czerpie z tych źródeł, które są mu najbliższe, a my traktujemy tę różnorodność charakterów naszych nauczycieli jako cenny zasób dla uczniów – bo dzięki temu funkcjonują w zróżnicowanym świecie, mogą dowiedzieć się dużo o innych i o sobie oraz o tym, jak odnaleźć się w różnych sytuacjach, także tych komunikacyjnych.
Naszym celem nie jest stworzenie miejsca, w którym dorośli komunikują się z dziećmi w wystandaryzowany sposób, bo w kontakcie z ludźmi zależy nam na autentyczności. Jesteśmy przeświadczeni, że większą wartością jest autentyczna komunikacja, za którą idzie energia każdego z nas, niż mechaniczne odtwarzanie przyswojonych formuł.
Dbamy o to, aby sposoby komunikacji naszych nauczycieli nie naruszały granic uczniów, choć mamy świadomość, że dla każdego człowieka co innego może być takim naruszeniem.
Zwracamy uwagę na to, aby nasze relacje bazowały na:
- wzajemnym szacunku wszystkich stron – uczniów, nauczycieli, rodziców – bo potrzeby nas wszystkich są tak samo ważne (co nie znaczy, że zawsze bezbłędnie interpretowane i zaspokajane),
- braku przemocy fizycznej i psychicznej,
- wywiązywaniu się z ustaleń i umów,
- uważności w kontakcie, rozumianej jako umiejętność i gotowość widzenia ludzi w szerszej perspektywie niż tylko wynikająca z roli ucznia/nauczyciela/rodzica, zainteresowanie i chęć zrozumienia jego potrzeb i motywacji,
- elastyczności,
- życzliwości,
- gotowości do uczenia się nowych rzeczy,
- odpowiedzialności